Privatlivspolitik

Hos ProSave respekterer vi dit privatliv og er forpligtet til at opretholde dine rettigheder til retsmæssig behandling og beskyttelse af personlige data. Vores privatlivspolitik giver dig en nøje forklaring vedrørende dine personlige data, som vi har fået, og data, som vi kan indhente fra dig.

Vi garanterer, at vi beskytter de oplysninger vi indhenter. 

Denne privatlivspolitik opdateres fra tid til anden; du tilrådes derfor at orientere dig på denne side, om eventuelle opdateringer. Såfremt der foretages materielle ændringer, vil vi give dig besked på vores hjemmeside, inden ændringerne træder i kraft. Privatlivspolitikken blev senest ændret den: 01/08/2021. 

Eventuelle ældre udgaver af privatlivspolitikken kan findes i vores arkiv.

 

1. Hvorfor indhenter i mine data?

Vi behandler dine personoplysninger, så du kan benytte vores service i henhold til din virksomheds aftale med ProSave.

Vi behandler dine personoplysninger, når det er nødvendigt, for at: 

  • Forfølge vores legitime interesser, herunder i tilknytning til a) forbedre vores produkter eller services, og for at teste, opdatere og implementere nye teknologier vedrørende identifikation b) til statistiske og markedsanalyseformål, til at måle eller forstå den effektive virkning af vores reklamer til dig og andre, og til at levere relevant markedsføring til dig, c) ved salg af hele eller del af virksomheden samt omorganisering, og d) til at administrere og forbedre vores websider, holde dem sikre og sørge for, at deres indhold præsenteres på den mest effektive måde for dig på din enhed, forudsat at de oplyste interesser overstiger hensynet til dig og dine rettigheder.
  • Overholde vores forpligtelser til myndigheder eller samarbejdspartnere (fx revision, grossister).
  • Identificere og undgå svindel eller andre kriminelle handlinger.

Konsekvensen ved at vi ikke kan behandle dine persondata, er at du ikke vil have mulighed for at benytte ProSave. 

 

2. Hvordan indhenter I mine data?

Vi indhenter dine oplysninger på tre måder: 

  1. Oplysninger du giver os, via vores hjemmeside, sociale medier, post, e-mail, telefon, chat eller andre medier eller tjenester;
  2. Automatisk indhentede oplysninger, når du benytter vores hjemmeside eller produkter, og
  3. Oplysninger fra tredjepart, f.eks partnere. 

De oplysninger vi indhenter automatisk, omfatter blandt andet cookies og tilsvarende teknologi. 

Du kan læse mere herom i vores Cookie- og trackingpolitik.

 

3. Hvilke data indhenter I om mig?

Data kan indhentes og behandles gennem brug af vores webside, mobilapplikationer og brug af vores tjenester, eller når du kommunikerer med os på øvrige måder.

Oplysninger du giver os

  • Når du registrerer dig på vores webside, bruger vores webside eller mobilapplikationer, udfylder formularer eller andet produkt eller anden tjeneste, som vi tilbyder på vores webside, eller på anden måde, hvor vi gør den tilgængelig.
  • Når du rapporterer et problem eller kommunikerer med os vedrørende vores produkter eller ydelser.
  • Når du deltager i diskussionsrum, kommenterer på vores nyheder eller bruger andre sociale mediefunktioner på vore webside, i markedsføring eller undersøgelser, andre aktiviteter, der udføres via websiden.
  • Når du deltager i en konkurrence, promovering eller undersøgelse på nogen måde, herunder hos vores partnere og på sociale medier.
  • Hvis du er i kontakt med os af andre årsager – herunder via vores webside, e-mail, telefon, chat eller andet medie eller anden tjeneste.

De oplysninger, du giver os, omfatter: navn, adresse, e-mail adresse og telefonnummer, arbejdsgivers navn, arbejdstelefonnummer, foto eller billede og øvrige oplysninger, som du vælger at give os.

Vi registrerer og lagrer og kan bruge de oplysninger, du giver os på de måder, som er angivet ovenfor. 

 

Automatisk indhentede oplysninger

Hvad angår hvert af dine besøg på websiden eller din brug af vores mobilapplikation kan vi automatisk indhente følgende oplysninger:

  • Tekniske oplysninger, herunder internetprotokollen (IP)-adressen og internetudbyderen, som anvendes til at oprette forbindelse fra din computer til internettet, browsertype og -version, tidszoneindstillinger, browser plug-in-typer og -versioner, operativsystem og platform, skærmopløsning, lokation samt skriftindstillinger;
  • Oplysninger om dit besøg, herunder den fulde Uniform Resource Locators (url) clickstream til, gennem og fra websiden (herunder data og tid); produkter du tidligere har søgt efter, eventuelle filer du har åbnet gennem vores side (HTML sider, grafik, osv.) sidens svartider, downloadfejl, længden for besøg på visse sider, oplysninger om adfærd på siden (f.eks. scrolling, klik og mouseovers) og metoder, som bruges til at bladre væk fra siden og telefonnumre, som bruges til at ringe til vores kundeservice-funktion

For yderligere information, se venligst afsnittet ”Hvordan indhenter I mine data? ”

 

Oplysninger fra tredjepart

Hvis data indsamles fra tredjepart, gøres dette i overensstemmelse med til enhver tid gældende datalovgivning, og hvor det er nødvendigt, vil vi anmode om dit samtykke forinden en sådan anmodning.

  • Relevante eksempler hvor data kan indsamles:
    • fra andre forretningspartnere, som vi samarbejder med vedrørende konkurrencer, promoveringer og undersøgelser, som du deltager i;
    • fra forretningspartnere du anvender fx der leverer ordre- og sags systemer eller andre IT systemer anvendt af byggebranchen
    • i alle andre tilfælde, når du har indvilliget i videregivelse af data til os.

 

Hvor længe lagrer I mine data?

Vi vil lagre dine oplysninger i en periode efter aftaleforholdet er ophørt hos os, dette gøres for at sikre vores juridiske interesser ved eventuelle uoverensstemmelser, og for at overholde vores forpligtelser i henhold til gældende lovgivning. Vi opbevarer dog, typisk, ikke dine oplysninger længere end hvad der anses for rimeligt nødvendigt i forhold til det formål oplysninger indhentes, generelt for at opfylde vores juridiske interesse eller som krævet i henhold til enhver tid gældende lovgivning. 

 

4. Videregiver i mine data?

Vi kan videregive dine oplysninger til udvalgte tredjeparter for at opretholde vores kontraktuelle forpligtelser med dig samt andre formål beskrevet i nærværende politik: 

  • Som leverer services på vores vegne; 
  • Som bistår med vores forretningsaktiviteter, såsom hjemmeside hosting og udvikling, kundeservice og inddrivelses aktiviteter, analyse om brugen af vores services og assistance ved markedsføringsaktiviteter; 
  • For at tilbyde og udbyde services samt udvikling af nye services; 
  • Til enhver tid, når vi i retlig henseende påbydes at videregive oplysninger om din brug af vores ydelser og dine besøg på vores websider, for eksempel for at overholde loven og retslige procedurer, når vi i god tro mener, at videregivelse er nødvendig for at beskytte vores rettigheder, beskytte din sikkerhed eller andres sikkerhed, forebygge og undersøge bedrageri eller reagere på anmodninger fra myndigheder;
  • Vi kan dele dine oplysninger med analysebureauer og/eller søgeoptimerings udbydere, der assisterer os i forbedringen og optimeringen af vores hjemmeside; 
  • Frasalg af dele af eller hele vores forretning, eller overdragelse af dine forpligtelser til tredjemand, kan resultere i at dine data ligeledes videregives; 
  • For andre formål nævnt i afsnittet ”Hvorfor indhenter I mine data? ” 

Ved overførsel af data er vi forpligtede til at sikre, at datamodtageren følger de samme sikkerhedsforanstaltninger for lagring og behandling af personlige data, som vi gør.

Dine personlige data vil blive behandlet, opbevaret og videregivet til tredjeparter i overensstemmelse med nærværende politik, aftalen mellem dig og os samt de samtykker du giver fra tid til anden.

Lokationer uden for det europæiske økonomiske samarbejdsområde (”EØS”) som ikke har den samme eller lignende beskyttelse af personoplysninger som landende i EØS – for eksempel USA – kan blive brugt til behandling af data (inklusiv opbevaring), som vi indhenter om dig. De oplysninger, vi deler uden for det europæiske økonomiske samarbejdsområde, kan deles med vores tjenesteudbydere. De indeholder processer som dataanalyser, indhentning af oplysninger ved brug af vores websider og tjenester, til reklameformål (herunder reklamer baseret på adfærd) eller tilbud om support til dine tjeneste- eller produktbehov

Vi tager alle rimelige forholdsregler for at sikre sikkerheden for dine personlige data i overensstemmelse med nærværende privatlivspolitik og gældende retsakter. Vi benytter for eksempel i) aftaler udviklet af Europa-Kommissionen ii) og overfører data til modtagere der har tilsluttet sig EU-US Privacy shield programmet.

 

5. Hvilke rettigheder har jeg over min egne data?

Du har følgende rettigheder: 

  • Du har retten til at få indsigt i dine egne data
  • Du har retten til at få udleveret en kopi af de data vi behandler om dig, i et struktureret og maskinlæsbart format (data portabilitet)
  • Du har retten til at få slettet dine data (retten til at blive glemt)
  • Du har retten til at modsætte dig behandling af dine data og til at indskrænke behandlingen af dine data, herunder
    • Har du en ubetinget ret, til at fravælge direkte markedsføring 
    • Hvis behandlingen af dine data, foregår på baggrund af et samtykke, har du retten til, til enhver tid, at tilbagekalde dit samtykke. En sådan tilbagekaldelse vil ikke påvirke den retmæssige behandling der er foregået inden du tilbagekaldte samtykket. Dit samtykke kan tilbagekaldes på din profil på vores hjemmeside eller ved at kontakte os på support@prosave.dk. Endvidere kan du tilbagekalde dit markedsførings-samtykke nederst i hver e-mail du modtager fra os.
  • Du har retten til at anmode om at vi retter eller indskrænker behandlingen af visse oplysninger om dig. 
  • Du kan altid fremsende en klage til Datatilsynet, såfremt vores behandling af dine data ikke lever op til gældende lovgivning. 

Ovenstående rettigheder, kan udøves ved at fremsende en e-mail til support@prosave.dk 

For at udøve dine rettigheder til at rette data, indskrænke behandlingen data eller indskrænke behandlingen af dine data bedes du sende en anmodning til support@prosave.dk 

Der kan være betingelser, der umuliggør at vi imødekommer dine anmodninger, såsom hvis vi er forpligtet til at opbevare dine oplysninger i en periode i henhold til lovgivning, såsom hvidvaskningslovgivning, skattelovgivning eller forbrugerbeskyttelsesregler. 

 

6. Foretager i automatiske beslutninger om mig?

Automatiske beslutninger er evnen til at træffe beslutninger ved teknologiske midler uden menneskelig inddragelse. Vi bruger ikke automatiske beslutninger om dig. 

 

7. Hvilke ændringer har I foretaget?

Vi gennemser og opdaterer denne politik fra tid til anden. Datoen for den seneste opdatering vil fremgå i nærværende politik. Såfremt vi har ændret politikken signifikant, vil sådanne ændringer fremhæves og vi vil forsøge at give dig besked herom, når det er muligt. Endvidere kan du til enhver tid se tidligere versioner af denne politik i vores arkiv. 

Vores arkiv over tidligere versioner kan findes her

 

8. Hvordan kan I kontaktes?

Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål, anmodninger eller kommentarer, som du måtte have til vores privatlivspolitik eller hvordan vi behandler dine data. Vi vil altid gerne have henvendelser vedrørende behandlingen af personoplysninger via: 

E-mailadresse: support@prosave.dk  

ProSave ApS CVR-nr. 35244921, adresse: Bryghuspladsen 8, 3., DK 1473 Skanderborg (herefter – “ProSave ApS” og/eller “vi”) kontrollerer behandlingen af personlige data som følge af brug af denne webside og vores tjenesteydelser.

 

9. Er der andet jeg behøver at vide?

Der kan forekomme tredjepartslinks på vores webside. Disse tredjepartslinks har deres egne privatlivspolitikker. Hvis du besøger disse tredjeparter, er du omfattet af deres privatlivspolitikker.

Version 01082021

 

 

Brug for hjælp? Giv os gerne et kald, vi sidder klar til at hjælpe dig. +45 41 150 150