Du er her

Find materialerne - hurtigt!

Når installatører bestiller materialer skal de umiddelbart vælge mellem to "onder": Enten skal de bruge meget tid på at sammenligne priser og se lagerstatus, eller også skal de holde sig til 1 grossist og acceptere en gennemsnitlig overpris på 10 pct.

De udfordringer kommer man ud over med ProSave, og en del af forklaringen ligger i vores søgeteknologi.

Synonymer - så søger du ikke forgæves

De samme varer hedder ofte noget forskelligt hos grosissterne. Det er én af årsagerne til, at det kan være svært at betjene sig af en anden grossist / webshop, end den man er vant til. Selv hos samme grossist er der ofte forskelle.

Et klassisk eksempel er at søge efter "HPFI". Der er ikke enighed om det hedder "HPFI", "Fejlstrømsrelæ", "Fejlstrømsafbryder", eller evt. er forkortet "Fejlstrømsafb." Der hjælper ProSaves synonymer ved, at alle varianter medtages i søgeresultat.

Stave- / slåfejl

"Esylux" er et mærke af bl.a. sensorer. Det er ret sandsynligt, at brugeren der søger efter det skriver "Easylux", men pga. en ordinær stavefejl giver søgningen ikke noget resultat. I bedste fald spilder brugeren tid på at finde det rigtige, i værste fald mistes en salgsmulighed fordi man ikke kan finde varen. Der hjælper ProSaves synonymer også, for vi returnerer det samme uanset.

Hvor mange gange er du kommet til at skrive "Philips" med to l'er? Det hjælper ProSave med.

Synonymer

ProductScore® - relevante produkter øverst

I søgeresultater præsenterer vi produkterne efter relevans. Jo mere relevant et produkt er, desto højere kommer det i søgeresultatet, og desto hurtigere kan brugeren finde det han søger.

Udfordringen er at beregne denne relevans.

Almindeligvis beregnes relevans af et produkt ud fra, hvor mange af søgeordrene der optræder i f.eks. beskrivelsen, hvor ofte de fremgår, hvor tæt de står på hinanden osv. Det er også tilfældet i ProSave, men vi har udviklet yderligere beregninger for at præcisere relevansen endnu mere.

ProductScoreHvert produkt i vores katalog har en "score". Scoren tager hensyn til en række forskellige handlinger og karakteristiska ved produktet. F.eks. får et produkt en højere score hver gang det bliver bestilt eller når det er på tilbud / kampagne. Der er flere parametre end det, hver med deres vægt, og ligesom Google PageRank bruger vi dem til at beregne en samlet sandsynlighed for, at netop den vare er hvad brugeren søger.

Resultatet er, at brugerne sparer tid, hver dag, flere gange om dagen.

Skridtvis søgning - gradvis indsnævring

At finde varer via kategorier, underkategorier og under-underkategorier, er en søgeproces hvor man starter bredt og gradvist indsnævrer søgeresultatet.

Hos ProSave har vi indbygget den metode i selve søgefunktionen og vi kalder det "Skridtvis søgning".

Skridtvis søgning er nemmest beskrevet ved et eksempel:

  1. Der søges efter "HPFI"  ➔  1.444 søgeresultater (aktuelt)
  2. Der tilføjes "4P" som søgeord  ➔  296 søgeresultater
  3. Der tilføjes "40A"  ➔  223 søgeresultater
  4. Der tilføjes "30ma"  ➔  143 søgeresultater
  5. Der tilføjes "siemens"  ➔  45 produkter

Søgeordene kan indskrives på én gang, eller tilføjes en ad gangen som i eksemplet ovenfor.

Søgeordene kan fjernes enkeltvis. Vil brugeren også se på "60A" kan han nøjes med at fjerne "40A" med et enkelt klik, og tilføje "60A".

Stepwise Search